Skön reselitteratur



Efter min resa till Rom för ett par veckor sedan skaffade jag mig den här
underbara boken. Eftersom jag nyligen vandrar över de kullerstensbelagda gatorna
författarinnan Sandra Petrigrani beskriver blir texten väldigt målande.
Hon berättar med kärlek om området Trastevere där jag bodde och njöt av
god mat, dryck och folkliv. Bland annat skriver hon om den lilla vin och grönsaks-
handlaren Enzo med en liten lastbil med flak som försäljningsyta. Den gick jag förbi varje
dag på väg till Pizza San Cosimato.



Nu vill jag gärna åka tillbaka till Trastevere igen med boken i handen.
Kan verkligen rekommendera att du läser boken innan du åker till Rom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0